ارزش غذایی بادام شیرین


بادام به دلیل خواص زیادی که دارد از گذشته های دور همواره مورد توجه جوامع مختلف قرار می گرفته و هم اکنون نیز در کشورهای آسیایی از روغن آن برای حفاظت از پوست و مو استفاده می شود. خرید بادام به دلیل خواص بی شمار آن در ایران رونق فراوان دارد و از خلال آن برای تزئین انواع غذاها نظیر شیرین پلو و شله زرد استفاده می شود. ارزش غذایی بادام و خواص زیاد و منحصر به فردی که دارد برای تمام افراد به خصوص کودکان و نوزادان بسیار با اهمیت است در نتیجه از آن برای تهیه حریره استفاده می شود.
خرید بادام و استفاده از آن برای مصارف مختلف مورد توجه بسیاری از افراد است. بادام به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد مغذی نظیر ویتامینE، فسفر، کلسیم، روی، آهن، منیزیم، فیبر، منگنز و پروتئین منبع مناسبی برای دریافت انرژی مورد نیاز بدن و حفظ سلامتی آن است و به عنوان یک غذای کامل در میان وعده می تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین خرید بادام و تهیه روغن از آن برای انواع مشکلات پوستی و ریزش مو می تواند بسیار موثر باشد.
در ایران انواع مختلف بادام نظیر بادام شیرین، بادام زمینی، بادام کوهی و بادام هندی به فروش می رسد اما ارزش غذایی بادام شیرین در بین سایر انواع بادام ها بیشتر است و می تواند به تنهایی منبع غنی ویتامین ها و مواد مفید برای بدن باشد بنابراین هنگام خرید بادام از هر نوعی که باشد باید به خواص درمانی و میزان مواد مغذی آن توجه شود.

خواص شگفت انگیز بادام برای بدن
خرید بادام و مصرف آن می تواند به کنترل و بهبود بسیاری از بیماری ها کمک کند. به عنوان مثال مصرف بادام در طول روز می تواند باعث کاهش کلسترول خون شده و در نتیجه مانع از بروز بیماری های قلبی شود. این خشکبار به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر می تواند سیستم گوارش را پاکسازی کرده و باعث سم زدایی بدن و جلوگیری از بروز سرطان شود. استفاده از بادام بعد از غذا می تواند از بالا رفتن ناگهانی قند خون و بروز دیابت جلوگیری کند. از دیگر خواص بادام می توان به تامین انرژی مورد نیاز برای تمام افراد به ویژه کسانی که مدام در حال حرکت و جنب و جوش هستند اشاره کرد.
خرید بادام و مصرف آن به صورت روزانه می تواند فولیک اسید مورد نیاز برای زنان باردار را تامین کند و در نتیجه از بروز نقص های مادر زادی جنین جلوگیری کند. خرید بادام برای دانش آموزان و مصرف آن در مدرسه می تواند به رشد سلول های مغزی و فعالیت های شیمیایی آن کمک کند و قدرت تفکر آن ها را بالا ببرد.
وجود منابع غنی کلسیم و فسفر در بادام باعث تقویت استخوان ها و دندان ها می شود و از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند. یکی از راه های تقویت و حفاظت از عضلات و اعصاب بدن، خرید بادام و استفاده از آن در رژیم غذایی می باشد زیرا این خشکبار منبع غنی منیزیم است و برای عصب و عضله بسیار مفید است.

خرید بادام

خواص روغن بادام برای پوست و مو
خرید بادام و استفاده از آن به صورت خوراکی می تواند برای بدن دارای خواص بی شماری باشد. روغن بادام نیز مانند خود بادام دارای خواص زیادی است این روغن خوراکی را می توان در تهیه و طبخ غذاها مورد استفاده قرار داد اما مهمترین مورد استفاده از روغن بادام، برای حفاظت از پوست و مو است. وجود ویتامینE در این روغن برای سلامتی پوست بسیار مفید است و ماساژ آن بر روی پوست بدن می تواند باعث درمان خشکی و آکنه شود و به زیبایی و شادابی پوست کمک کند.
استفاده از این روغن بر روی پوست می تواند به درمان و پیشگری از آفتاب سوختگی کمک کند همچنین از این روغن می توان به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و به جای سایر مرطوب کننده ها استفاده کرد. مالیدن روغن بادام بر روی پوست صورت و بدن باعث درمان جوش های سر سیاه و سفید شده و به درمان خارش و التهاب پوست کمک می کند. از دیگر خواص بادام و روغن آن می توان به تقویت و تغذیه مو اشاره کرد. روغن بادام به دلیل داشتن ویتامین های گروه ب به راحتی به ساقه مو نفوذ کرده و علاوه بر زیبایی و درخشندگی، باعث استحکام آن شده و از ریزش مو و شوره سر جلوگیری می کند.
برخی از افراد به جای خرید بادام و مصرف آن، از روغن بادام استفاده می کنند. روغن بادام دارای فواید زیادی است اما خرید بادام و مصرف آن دارای فواید به مراتب بیشتری نسبت به روغن آن است.

خرید بادام

روش های خرید بادام با کیفیت
بادامی که از آن در تهیه شیرینی جات و غذاها استفاده می شود به بادام شیرین شهرت دارد اما نوع دیگری از بادام به نام بادام تلخ نیز وجود دارد که ظاهری شبیه به بادام شیرین دارد و تنها از طعم آن می توان متوجه تفاوت آن ها شد. بادام تلخ نیز مانند بادام شیرین دارای خواص زیادی به خصوص برای پوست و مو است ولی قابل خوردن نیست بنابراین هنگام خرید بادام بهتر است به تلخ یا شیرین بودن آن توجه شود. از بادام تلخ به دلیل وجود سیانید در آن و ایجاد سم در بدن به صورت خوراکی استفاده نمی شود ولی از روغن آن که برای پوست و مو بسیار پر خاصیت است استفاده می شود بنابراین خرید بادام تلخ توسط افراد عادی و برای مصارف خوراکی صورت نمی گیرد اما روغن بادام تلخ به راحتی در فروشگاه ها و عطاری ها یافت می شود و می توان آن را خریداری کرد. خرید بادام تلخ معمولا توسط افرادی انجام می شود که در زمینه روغن گیری فعالیت دارند و می توانند از بادام تلخ، روغن خوب و با کیفیت تهیه کنند و برای استفاده عموم به فروش برسانند.
برای خرید بادام بادام شیرین می توان به فروشگاه های بزرگ آجیل و خشکبار مراجعه کرد یا از طریق مراجعه به سایت های اینترنتی این مراکز، اقدام به تهیه بادام با کیفیت و با قیمت مناسب کرد و در اسرع وقت محصول مورد نظر خود را درب منزل تحویل گرفت.

مقالات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *