خواص درمانی و فروش عسل


عسل طبیعی به دلیل خواص فراوانی که دارد از جمله مواد غذایی پرطرفدار محسوب می شود و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو فروش عسل در نقاط مختلف دنیا از رونق خوبی برخوردار است و اکثر مردم به دلیل آشنایی با این ماده غذایی پر خاصیت، استفاده از آن را در دستور غذایی خود قرار می دهند. عسل در انواع رنگ ها و طعم های مختلفی وجود دارد و این تفاوت به دلیل شهد گل هایی است که زنبور از آن تغذیه می کند بنابراین با مشاهده رنگ های مختلف عسل نمی توان این ادعا را کرد که عسل تقلبی به فروش می رسد.
فروش عسل در زمان های گذشته بیشتر برای مصارف درمانی و دارویی بوده است ولی امروزه مصرف خوراکی دارد و به عنوان یک ماده شیرین و مقوی مورد استفاده قرار می گیرد. البته استفاده خوراکی از عسل فواید زیادی را به دنبال دارد و می تواند به بهبود و درمان بسیاری از بیماری ها کمک کند. به عنوان مثال مصرف خوراکی عسل طبیعی باعث درمان سرفه و سرماخوردگی می شود برای اینکار می توان مقداری آب لیمو را با عسل و آب ولرم ترکیب و از آن استفاده کرد. همچنین عسل می تواند برای کاهش فشار خون بالا و سلامتی قلب بسیار مفید باشد.
فروش عسل طبیعی توسط افراد مطمئن و خرید آن می تواند از بروز دیابت جلوگیری کند و به درمان آن نیز کمک کند. استفاده از عسل به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند از بروز انواع سرطان و بیماری های مربوط به سیستم ایمنی بدن جلوگیری کرده و باعث تعادل سیستم ایمنی شود.

فروش عسل

حقایقی در مورد عسل
فروش عسل به دلیل وجود انواع ویتامین ها و مواد مغذی نظیر آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، قند طبیعی و آنتی اکسیدان بسیار پر رونق است و به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد می تواند برای درمان عفونت ها و زخم های بدن بسیار مفید باشد. برای تولید نیم کیلوگرم از این ماده غذایی توسط زنبور، به ۶۰ هزار زنبور عسل نیاز است این موجودات بعد از جمع آوری شهد گل ها آن را داخل شکم ذخیره کرده و بعد از ترکیب با آنزیم های بدن خود، در نهایت داخل سوراخ های کندو ذخیره می کنند.
از آنجایی که فروش عسل در انواع مختلف انجام می شوند در نتیجه خاصیت هر کدام از آن ها نیز متفاوت است مثلا خواص ضد باکتری که مهمترین ویژگی عسل است در بعضی از گونه های عسل ممکن است صد برابر بیشتر از گونه های دیگر باشد. در این بین فروش عسل فراوری شده نسبت به عسل طبیعی به دلیل از دست رفتن برخی از خواص آن در درجه حرارت بالا، کمتر است و بیشتر عسل طبیعی حرارت ندیده به فروش می رسد.
عسل های موجود در بازار را می توان به سه دسته تقسیم کرد: عسل طبیعی، عسل غیر طبیعی و عسل تقلبی. عسل طبیعی عسلی است که به طور مستقیم از مکیدن شهد گل توسط زنبور عسل به دست می آید در حالی که عسل غیر طبیعی نیز از زنبور عسل به دست می آید اما غذایی که زنبور مصرف می کند شامل آب و شکر و یا شیره است. عسل تقلبی که بدترین نوع عسل است توسط افراد و از شیره ذرت و قند به دست می آید و به هیچ عنوان خواص عسل طبیعی را ندارد. بنابراین هنگام فروش عسل توسط افراد مشکوک باید به نوع طبیعی و تقلبی بودن آن توجه کرد.

فروش عسل

فروش عسل

نحوه نگهداری عسل
فروشنده های عسل طبیعی بهتر است تا هنگام فروش عسل، تمام اطلاعات لازم از قبیل دما و شرایط نگهداری عسل را به خریدار توضیح دهند به عنوان مثال خریدار لازم است بداند که برای ماندگاری بیشتر عسل و از دست نرفتن کیفیت آن، بهتر است عسل در ظروف شیشه ای نگهداری شود و از ظروف فلزی استفاده نشود همچنین عسل به دلیل خاصیت ضد میکروبی و فساد ناپذیری که دارد می تواند برای مدت طولانی در بیرون از یخچال و در یک جای تاریک و خشک نگهداری شود پس به دلیل سفت شدن عسل در هوای سرد بهتر است این ماده در یخچال نگهداری نشود.
هنگام مشاهده فروش عسل توسط دست فروشان در نقاط مختلف کشور، قبل از خرید عسل از طبیعی و سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید و سپس اقدام به خریداری کنید. همچنین برخی از زنبورها به دلیل استفاده از شهد گیاهان سمی، عسل مرغوبی تولید نمی کنند و این نوع عسل ها ممکن است باعث مسمومیت فرد شوند بنابراین باید هنگام خرید عسل به مرغوبیت و سالم بودن آن توجه شود.
بعضی از گونه های عسل ممکن است بنا به دلایل مختلفی به سم بوتولیسم آغشته باشد و باعث ایجاد مسمومیت شود اما جای نگرانی نیست زیرا فروش عسل هایی که به صورت بسته بندی وارد بازار می شوند قبل از رسیدن به دست مشتری ابتدا در آزمایشگاه های مجهز بررسی می شوند اما در کل بهتر است به دلیل حساسیت بیشتر بدن کودکان زیر ۲ سال، به آن ها عسل طبیعی داده نشود.

فروش عسل

فروش عسل

مراکز فروش عسل طبیعی
فروش عسل طبیعی در شهرها و روستاهای کشور به طرق مختلف انجام می شود. برخی از کارخانه های بسته بندی عسل، این ماده غذایی را برای فروش در اختیار فروشگاه های بزرگ قرار می دهند تا در اختیار همگان قرار گیرد. اما برخی دیگر از کارخانجات فروش عسل، آن را در اختیار سپور مارکت های سطح شهر قرار می دهند تا به دست مشتریان برسد. اما عده ای دیگر از فروشندگان عسل، بدون استفاده از دستگاه های بسته بندی، خود اقدام به جمع آوری عسل و بسته بندی آن می کنند اینگونه افراد محصولات خود را در بازارهای محلی و یا مغازه های کوچک مخصوص به خود، به فروش می رسانند بنابراین فروش عسل به روش های مختلف توسط تولید کنندگان انجام می شود.
اما روش دیگری که می توان اقدام به فروش عسل طبیعی کرد فروش اینترنتی این محصول است افراد می توانند محصول خود را به همراه قیمت آن در سایت های فروش به نمایش گذاشته تا سایر افراد با مراجعه به سایت های اینترنتی معتبر اقدام به خرید عسل طبیعی از این فروشگاه ها کنند و سپس با پرداخت اینترنتی، در اسرع وقت و کمترین زمان ممکن عسل با کیفیت خود را درب منزل تحویل بگیرند.

فروش عسل

مقالات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *